2013-08-25

Sommardagar med viss höstkänsla

Värmen håller i sig, det är skönt att värmepumpen till poolen är igång, detta innebär nämligen ca 29 grader i vattnet vilket faktiskt är alldeles... alldeles underbart.

Sommaren tog sin början med studentfirande, leddes vidare till ett par goda vänners bröllop och kantades av många lata dagar vid vår pool. 

Nu när det lider mot höst ser vi båda fram emot att kunna avnjuta varma bastubad och goda middagar tillsammans med nära och kära. 
Hösten är lite av min favoritårstid, och då inte enbart för att jag själv fyller år denna eminenta årstid utan hösten handlar om att ta tillvara på tiden, njuta av värmen och fina dagar samtidigt som kyliga tider medför stunder med en tekopp framför brasan. 

 Sommaren är dock fortfarande alltid min favoritårstid och inte enbart tack vare värmen utan snarare allt annat som hör sommaren till, jordgubbar, melon, bad och ljumma sommarkvällar i goda vänners lag. 







Jag tar med mig dessa underbara känslor och händelser för att plocka fram guldkorn de dagar tillvaron inte är lika ljus, guldkorn behöver vi alla för att hämta kraft och energi de dagar man inte riktigt är på topp.  Dagar vid poolen, i Danmark nära Aalborg och bröllop minns jag med glädje, vilka guldkorn skulle du plocka fram?



2 kommentarer:

Maggis sa...

Ser otroligt härligt ut på bilderna :)

Själv har jag ägnat sommar åt att försöka få in en tre i en etta (88-37 kvm)... Har vissa småproblem kvar att lösa såsom var återvinningsburkarna ska stå när det inte finns någon golvyta kvar :P

Men det är bara en "tillfällig" lösning så jag valde att inte slänga/sälja saker utan stuffa undan det i förrådet sen fick pappa ta lite saker till landet. Har fått en tvåårigtjänst och när jag vet om/när jag får fast blir det att jaga nått större. Nu fick jag ta det som fanns eftersom det bara tog 3veckor från intervjun till arbetsstart och jag var inte så villig att pendla 70mil om dan, förståeligt nog :D

Men kul att läsa att ni haft en trevlig sommar!!! Kramen Maggis

susanne.kvarnasen@telia.com sa...

Kul att du fått en ny tjänst! Kan lätt tänka mig att det blir lite halvpanik när allt ska in på betydligt mindre yta än vad du varit van vid.

Hoppas sommaren varit ok för din del, värmen har gjort måååånga lata dagar vid poolen men nu är det bättring som gäller och vidare till träningshallarna igen för klasser och egen träning!!

Ha det gott, ta hand om dig, maila gärna!Kram!