2014-01-17

2014



Julen har kommit, upplevts och gått, så även nyår med matglädje, härligt sällskap och en god känsla inför nya året. 
Jul är för mig en period av värme, glädje, kärlek och inte minst en tid där man umgås och har det bra med nära och kära. Julen kan även symbolisera stress, press och oro då tyvärr en del inte har möjlighet att handla klappar eller faktiskt råd att köpa mat/julmat eller den där lilla kassen som ingår i begreppet fredagsmys. 

Jag valde att gå med som givare i Giving People, "Matkassen" som det hette tidigare och utifrån vilja och möjlighet där kunna hjälpa en medmänniska till att också kunna få slippa lite oro över julen, en för mig enkel gest av medmänsklighet och det jag fick tillbaka i form av känslor, tankar och varma innerliga tack värmer mer än om jag istället tagit dessa pengar och lagt på helt onödiga klappar eller prylar som jag inte alls behöver. 

Att ta steget att be om hjälp är nog verkligen inte lätt, att kunna hjälpa om man har möjlighet är verkligen mycket enklare och det behövs inte mycket, varje liten del bringar lugn i ett större sammanhang och för mig är det självklart att hjälpa om jag har möjlighet. Att Giving People behövs därute är jag medveten om, att kunna hjälpa med lite kläder, mat kan förändra välbefinnandet och livskvalitén på så många olika nivåer.

Livet pågår ständigt, viktigt för mig är att inte ta någonting för givet, saker/händelser kan inträffa som man står helt maktlös inför och i det betyder det allt att veta att någon därute bryr sig, att någon vet att JAG finns, att någon talar om att JAG betyder något. För något som Giving People lärt mig är att vi är starkare tillsammans, medmänniska till medmänniska. 

http://www.givingpeople.se/

Du kan göra skillnad// Susanne

Inga kommentarer: